Paradicsom Táplálkozási Akadémia

Ezért együnk minden nap paradicsomot:

A paradicsomot ehetjük önmagában, reggelihez, vacsorához, és nagyon sokféle ételt készíthetünk belőle.

Rendszeres fogyasztása mindenképp javasolt, mivel rengeteg értékes tápanyagot tartalmaz, többek között nagy mennyiségben megtalálható benne az A-vitamin, a K-vitamin, majdnem az összes B-vitamin, a C-vitamin, a vas, a kálium, a magnézium, a króm, a kolin, a cink és a foszfor.

A paradicsomban található likopin a szív egészségét is védelmezi. Remekül együtt tud működni a benne található többi antioxidánssal, vagyis a C-vitaminnal, az A-vitaminnal és az E-vitaminnal. A likopinról elmondható továbbá, hogy csökkentheti az LDL-koleszterin koncentrációját és ezzel együtt a plakk-képződést az artériákban.

Fontos továbbá megjegyezni, hogy a paradicsom káliumban is gazdag, a káliumról pedig elmondható, hogy csökkenti a magas vérnyomást, amivel pedig a szív egészségét védi.

Készítette: Bálint Anna

Dietetikus/Sport-specifikus dietetikai szakember

Mi a véleményed?

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.