Vitaminbiblia

Vitamin ABC

Vitaminok előfordulási helye és jótékony hatása

A vitamin – retinol
Javítja a gyengén látást, növeli a légúti betegségekkel szembeni ellenálló képességet, a  szövetek és a szervek külső rétegeit egészségesen tartja, erősíti a csontokat, gyorsítja a növekedést, egészségesen tartja a hajat, a bőrt, a fogakat és fogínyt.
Előfordulási helye: Máj, tojás, tej és tejtermékek, margarin, zöld és sárga főzelékek, és sárga gyümölcsök

C vitamin – aszkorbinsav
Meggyorsítja a sebek és az égési sérülések gyógyulását, csökkenti a vér koleszterin szintjét, segít megelőzni a vírus és különböző baktérium fertőzéseket és fokozz az immunrendszer működését, védelmet nyújt a rákkeltő anyagok ellen, segít a nátha megelőzésében és kezelésében, csökkenti az allergiát okozó anyagok hatását.
Előfordulási helye: Citrusfélék, bogyósok, zöld és leveles főzelékek, paradicsom, paprika

D vitamin – kalciferol, vioszterol, ergoszterol 
Elősegíti a kötőhártya-gyulladás kezelését.
Előfordulási helye: Halmájolaj, szardínia, hering, tonhal, lazac, tej és tejtermékek

E vitamin – tokoferol 
Oxigénnel látja el a szervezetet, fokozza annak állóképességét, késlelteti az öregedést, védi a tüdőt a levegőszennyeződés káros hatásaival szemben, megakadályozza a véralvadékok, csökkenti a fáradtságot, felgyorsítja az égési sebek gyógyulását, csökkenti a vérnyomást.
Előfordulási helye: Búzacsíra, szójabab, növényi olajok, brokkoli, kelbimbó, spenót, dúsított liszt, korpás búza, teljes gabonamagvak, tojás

B1 vitamin – thiamin
Kedvező hatása van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre.
Előfordulási helye: Hántolatlan rízs, korpás búza, zabliszt, korpa, szárított élesztő, amerikaimogyoró, tej és a legtöbb zöldségféle

B2 vitamin – riboflavin
Jó hatással van a növekedésre és a szaporodásra, egészségesebbé válik tőle a bőr, a haj és a körmök, csökkenti a szem kiszáradását és javítja a látást.
Előfordulási helye: Máj, vese, hal, tojás, tej, sajt, élesztő és leveles zöldfőzelékek

B3 Vitamin – niacin
Segíti az idegrendszerünk és emésztőrendszerünk működését, gyulladás gátló hatása van, és csökkenti a szervezet inzulin igényét és a koleszterin szintet, megőrzi a bőr szépségét.
Előfordulási helye: Gabonafélék, csírák, mogyoró, aszalt gyümölcsök, burgonya, leveles zöldségek, hal, tojás, máj, és a húsok

B5 Vitamin – Pantoténsav 
Növeli a hormonok termelését, így serkenti az agyműködést, enyhíti a depressziót, a szorongást, és a stressz okozta egyéb tüneteket.
Előfordulási helye: Gabonafélék, hüvelyesek, húsok, máj, vese, karfiol, avokádó, lazac, csirkehús, tojássárgája, sajtok

B6 vitamin – piridoxin
Nélkülözhetetlen az ellenanyagok és a vörösvértestek képződéséhez ,segít megakadályozni különböző idegi és bőrbetegségeket, enyhíti a hányingert és csökkenti az éjszakai izomgörcsöket.
Előfordulási helye: Búzakorpa, búzacsíra, sörélesztő, máj, vese, szív, melasz, tej, káposzta, marhahús, tojás

B12 vitamin – kobalamin
Elősegíti a vörösvértestek képződését és regenerálódását így megelőzi a vérszegénységet, fokozza a gyermek növekedését és étvágyát, növeli a szervezet energiáját, javítja a koncentráló-, emlékező- és egyensúlyozó-képességet.
Előfordulási helye: Máj, vese, tojás, tej, sajt, marha és sertéshús.

BC vitamin – folsav
felelős a vörösvérsejtek egészséges formájának kialakulásában, csökkenti a szívinfarktus veszélyét, kockázatát, egyes rosszindulatú daganatos betegségek megjelenésének kockázatát csökkenti
Előfordulási helye: Vitaminnal dúsított gabonafélék, máj, kelbimbó, földimogyoró, brokkoli, saláta,  paraj, gyümölcsök 

BT vitamin – karnitin 
Sportolóknak különösen fontos vitamin, mivel növeli a fizikai teljesítményt, fokozza az izmok erőnlétét, csökkenti a testzsír mennyiségét, segíti az egészséges szívműködéstgyorsítja a méreganyagok távozását a szervezetből
Előfordulási helye: Fehér- és vöröshúsok

Bx PABS (para-aminobenzoesav) kolin, inozitol 
Gátolja a különféle zsírok lerakódását a szervezetünkben, csökkenti a magas koleszterinszintet, fontos a haj egészséges növekedésének folyamatában, védi az ereket a megkeményedéstől, segít az optimális cukorszint megtartásában
Előfordulási helye: Növényi és állati zsírok, tojássárgája, máj, sörélesztőben, az amerikai mogyoró, mazsola, gabonafélék, legtöbb gyümölcs és zöldség (kiváltképp a hüvelyesekben), tej és tejtermékek

F vitamin – zsírsavak
Segíti a szervezetben a telített zsírok elégetését,  megakadályozza a koleszterin lerakódását az érfalakon, megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket, elősegíti a növekedést, hozzájárul a bőr és a haj egészséges képződéséhez,  bizonyos fokú védelmet biztosít a káros sugárzások ellen
Előfordulási helye: Tengeri halak, növényi olajok (kukorica, napraforgó, szója), olajos magvak (dió, mogyoró, mandula), avokádó

G vitamin – riboflavin
Antitesteket termel, nélkülözhetetlen a növekedésben és a szaporodásban, növeli az energiaszintet, megőrzi a haj és a köröm szépségét, egészségét
Előfordulási helye: Tej és sajtok, különböző leveles zöldségek (kiváltképp a hüvelyesek), élesztő, tojás, gabonafélék mandula

H vitamin – biotin
Csökkenti a vércukorszintet, enyhíti az izomfájdalmakat, hozzájárul a  bőrgyulladás gyógyításához, valamint a testsúlycsökkentéshez
Előfordulási helye: Mogyoró, mandula, dió, szezámmag, sertésmáj, túró,  élesztő, tojássárgája, zöldségek többsége (karfiol, spenót), hántolatlan rizs

K vitamin – menadion
Kiemelkedő szerepe van a véralvadásban, gátolja az erek elzáródását, védve ezzel az erek falait, így erősíti a keringési- és az érrendszert, 
Előfordulási helye: Zöldleveles zöldségfélék (káposzta, brokkoli, paraj, kelbimbó, kelkáposzta, petrezselyem), tej és tejtermékek,  tojássárgája,  lucerna

L vitamin – bioflavonoidok
Hatásos allergiás tünetek kezelésére, enyhítésére,  gyulladáscsökkentő és vírusellenes, baktériumölő, és keringésserkentő hatásuk van, csökkentik a vérzéseket,  enyhe fájdalomcsillapító hatású, kedvezően befolyásolják a zsír- és a koleszterin anyagcserét
Előfordulási helye: Citrusfélék (citrom, narancs, grapefruit), csipkebogyó, sárgabarack, cseresznye, szeder, fekete ribizli, szőlő, szilva, paprika

U Vitamin
elősegíti a gyomor és a bélrendszer sérült nyálkahártyájának a regenerálódását, enyhíti a cukorbetegség tüneteit, 
Előfordulási helye: Nyers káposzta 

Mi a véleményed?

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás