12 nov Sikeresnek bizonyult az Eat Them to Defeat Them akció
Jelentősen növelte a gyerekek zöldség-gyümölcs fogyasztását egy kampány az Egyesült Királyságban.
Átütő sikerekről számoltak be az Egyesült Királyságban indított Eat Them to Defeat Them (Edd meg őket, hogy legyőzd őket) kampány szervezői (a Veg Power és az ITV). A televízióban és a magazinokban megjelenő reklámok célja a gyermekek zöldségfogyasztásának fokozása volt – a kezdeményezés 2375 általános és speciális iskolában 620 ezer gyermeket ért el. Hat év alatt a 20 millió angol font költségvetésből folytatott kampány több mint 5000 iskola 1,7 millió tanulójára volt hatással. A marketing akció keretében a zöldségeket és gyümölcsöket szörnyekként mutatták be, akiket úgy lehet legyőzni, hogy a gyerekek megeszik őket. A kampányhoz a legnépszerűbb angol hírességek, sportolók és celebek adták arcukat. Az egyik videó itt tekinthető meg:
Az eredmények szerint a kampány nemcsak a zöldségfogyasztást növelte a résztvevő gyermekek körében, hanem a szülők étkezési szokásait is befolyásolta. A kutatások szerint a gyermekek 80%-a nem fogyaszt megfelelő mennyiségű zöldséget, egyharmaduk naponta kevesebb mint egy adagot. Ez jelentős közegészségügyi kihívást jelent, amely hatással van a gyermekek egészségére, hosszabb távon pedig egészségügyi költségeikre és felnőttkori munkaképességükre is.
Az Eat Them to Defeat Them kampány hatására a szülők 77%-a figyelte meg, hogy gyermeke zöldségfogyasztása növekedett, és a szülők 62%-a saját étkezési szokásaiban is pozitív változásról számolt be, 55%-uk pedig azt észlelte, hogy gyermeke zöldségfogyasztása tartósan javult mind a mennyiség, mind a változatosság tekintetében.
Dan Parker, a kampány egyik vezetője szerint a következő, 2025-ös kampányban az iskolai programban való fokozott részvétellel még szélesebb körű hatás érhető el.