Vitaminbiblia

Folsav

A folsav felelős a vörösvértestek ép formájáért és bizonyos fehérjéket bont a szervezet számára hasznosítható méretűre.

A B vitamincsoportba tartozó vitamin. Létfontosságú a magzati gerincvelő egészséges kifejlődéséhez a fogantatás utáni első három hónap során. Felelős a vörösvértestek ép formájáért és bizonyos fehérjéket bont a szervezet számára hasznosítható méretűre. Csökkentheti a szívinfarktus kockázatát mivel egy aminosav, a homocisztein szintjét csökkenti. Segíti a vérszegénység gyógyítását.

 

Természetes forrásai:

Máj, vitaminnal dúsított gabonapehely, kelbimbó, földimogyoró, brokkoli, saláta, fekete szemű bab

 

 

Felszívódást segítő tényezők:

  • B vitamin csoport többi tagja

 

Felszívódást gátló tényezők:

  • aszpirin
  • alkohol
  • a nem inzulinfüggő cukorbaj kezelésében alkalmazott biguanidok
  • fogamzásgátló tabletták

A gyermekvállalásra készülő nőknek napi 400 mcg folsavkiegészítés ajánlott. Szintén jótékony hatású lehet a kiegészítő a zsírszéklettel járó emésztési rendellenességben szenvedőknek, az 55 év felettieknek, illetve a túl sok alkoholt fogyasztóknak.

 

Optimális mennyiség:

felnőttek: 400-800 mcg/nap

Hosszabb távon napi 400 mcg, rövid távon napi 600 mcg a legnagyobb adható mennyiség. Hosszabb távon nagy mennyiségben szedve gátolhatja a cink felszívódását.

 

Forrás: www.vitaminsziget.hu

 

 

Mi a véleményed?