Vitaminbiblia

B5-vitamin

Nagyon sok B5-vitamin található a dióban.

B5 vitamin (Pantoténsav)

Olyan vegyület képzésében játszik szerepet, amely lehetővé teszi, hogy az ételek zsír-és cukortartalmát a szervezet, a sejtek által hasznosítható formává alakítsa át. Szerepet játszik a normális növekedés támogatásában illetve antitestek élőállításával segít leküzdeni a fertőzéseket.

Természetes forrásai:

  • földimogyoró,
  • szezámmag,
  • dió,
  • avokádó,
  • aszalt sárgabarack

Felszívódást segítő tényezők: B-vitamin csoport többi tagja és a folsav és a biotin ( H-vitamin) jelenléte

Felszívódást gátló tényezők: stressz, túl sok alkohol, nagy mennyiségben fogyasztott tea kávé.

Optimális mennyiség:

felnőttek: 20- 25 mg/nap

terápiás célokra: 50-250mg/nap

Az orrjáratok allergiás eredetű gyulladása esetén 250 mg B5 vitamin azonnali enyhülést hoz. A szegényes étrend esetén alkalmazott napi 10 mg csökkenti a kimerültséget javíthatja a közérzetet és segíthet az álmatlanság esetén is. Serkenti a bélösszehúzódást, segítve a székletürítést.

Hiánytünetek:

  • izomgörcsök
  • zsibbadás
  • bizsergő érzés
  • lehangoltság
  • kimerültség
  • izgatottság
  • gyakori fejfájás
  • étvágytalanság
  • reszketés

Mi a véleményed?

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás