Friss hírek

Amit eddig nem tudtunk a paradicsomléről

A paradicsomlé többek között káliumot tartalmaz, amely segíti az izmok és az idegrendszer megfelelő működését és támogatja a megfelelő vérnyomás fenntartását. 100 ml paradicsomlé 260 mg káliumot tartalmaz, ami a napi ásványi anyag bevitel referenciaértékének 13% -át biztosítja.

A paradicsomlét  a többi gyümölcslétől magas folsav és vitamin tartalma is megkülönbözteti. A B6 vitamin segíti az idegrendszer megfelelő működését és támogatja a vörösvértestek termelését. Ezenkívül a paradicsom több mint 90% víz, ezért alacsony kalóriatartalmú élelmiszer.

Egy pohár paradicsomlé csak 26 kcal-t tartalmaz, ami néhány perc gyors sétával elégethető.

A legértékesebb összetevője a likopin. Mind a paradicsom, mind a paradicsomlé értékes likopin forrás, ami egy karotinoid, és az egyik legerősebb rákellenes hatású antioxidáns. A kutatások megerősítették, hogy a likopin  fogyasztása megelőző hatást fejthet ki  a méhnyak- és a prosztatarák kialakulásában,  szabályozza a vérnyomást és támogatja a vérkeringést. Érdemes megemlíteni, hogy a hőkezelés hatására a likopin biohasznosulása fokozódik, ezért például pasztőrözött paradicsomlevekben az aktivitása 2-3 szorosára nő, állítja dr hab. Dariusz Włodarek, a Varsói Élettudományi Egyetem professzora.

Annak érdekében, hogy a paradicsom és paradicsomlé jó tulajdonsága kedvezően hathasson a szervezetünkre, fontos tudni, hogy milyen élelmiszerekkel kombináljuk. Például
nem mindenki tudja, hogy ha paradicsomot eszünk uborkával, akkor nem kapja meg a szervezetünk a paradicsomban lévő C-vitamint.
Miért? Mert az uborka annak ellenére, hogy sok értékes tápanyag forrása, tartalmaz egy erős enzimet, ami megsemmisíti a C vitamint. Már egy teáskanál nyers uborkalé elegendő ahhoz, hogy közömbösítsen több liternyi paradicsomlében lévő C vitamint. Egészséges uborkát fogyasztani, de nem a paradicsommal együtt!

A paradicsomban lévő vitaminok elvesztésének minimalizálása érdekében érdemes egy kevés olívaolajat önteni rá, amely védi a C-vitamint és növeli a likopin felszívódását.

 

Érdemes megjegyezni, hogy egy pohár paradicsomlé megfelel öt adag zöldségnek vagy gyümölcsnek, ami a szervezet napi szükséglete.

Ivóleveket készítenek különféle zöldségekből és gyümölcsökből, melyek értékes vitamin-, mikro- és makroelem forrásokat és antioxidáns tevékenységet támogató anyagokat tartalmaznak. Az ivólevek fogyasztása pozitív hatást gyakorol a szervezetre, a bennük lévő vitaminok, ásványi sók és egyéb növényi összetevők szabályozzák az anyagcsere folyamatokat és fontos szerepet játszanak a betegségek megelőzésében.

Forrás:
raportrolny.pl és  magyarmezogazdasag.hu

Mi a véleményed?

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás