10 júl Sikerrel zárult a FruitVeB meggyfogyasztást népszerűsítő kampánya a BudaPart–Kopaszi Gáton
A „Meggy a lelke…” program keretében június utolsó napjaiban és július elején Budapest legnépszerűbb szabadtéri rendezvény helyszínén, a BudaPart – Kopaszi-gát szabadidő- és rendezvényközpontban népszerűsítettük a meggyfogyasztást és a 3×3 programot. A friss gyümölcs és a belőle készített gyümölcslé kóstoltatásával az volt a célunk, hogy felhívjuk a látogatók figyelmét a kiváló minőségű hazai meggyre, és megismertessük velük a gazdag fajtaválasztékot.
A meggy szerepét a magyarság életében több helységnevünk (pl. Somogymeggyes, Nyírmeggyes) is jelzi. A meggytermesztésben nagy tapasztalattal rendelkezünk, ennek köszönhetően a magyar meggy szerepe kiemelkedő a világ meggytermesztésében, melynek mintegy 5%-át Magyarország adja. A jó minőségű gyümölcs frissen és feldolgozva egyaránt népszerű a hazai és az európai piacokon. Ennek ellenére az átlagfogyasztó keveset tud erről a gyümölcsről és a meggyfajtákról. Pedig a hazai fajták kiváló beltartalmi értékekkel rendelkeznek, vitaminokban, antioxidánsokban és rostokban rendkívül gazdagok.
Alapszabályunkban foglaltaknak megfelelően fontos feladatnak tartjuk a meggyfogyasztás népszerűsítését és a fajták ismertségének növelését. Ennek érdekében szerveztük a most sikeres záruló fogyasztást ösztönző kampányunkat, melynek keretében mintegy 4 000 adagnyi minőségi, finom hazai meggy mellett 1500 adagnyi cseresznyét, valamint meggylevet is kóstoltattunk az érdeklődőkkel. A visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy a hazai gyümölcsöt szívesen kóstolták a látogatók és örömmel fogadták a receptkártyákat és a 3×3 programról szóló tájékoztatót és a gyerekeknek ajándékozott játékot is.
Összegezve elmondható, hogy a most sikeresen záruló program népszerűsége hozzájárult a meggy fogyasztásának növekedéséhez és a hazai fajták ismertségének növeléséhez is.